مزایای ورق گالوانیزه

ورق فولادی نیز از دیگر محصولات ورق شیت و یا همان ورقه سیاه به حساب می‌آیند که بر اساس استانداردهای مختلفی تولید می شود یکی از استانداردهای که در این و صنعت و در تولید ورق فولادی استفاده می‌شود st۳۷ که در واقع استاندارد معمولی این نوع ورق به حساب می‌آید ،از این نوع ورق در مصارف های ساختمانی و ساختمان سازی و همچنین ساخت و سوله ها بسیار استفاده می شود و برق های صنعتی ورق های فولادی که اس تی ۳۷ دارند و به بیانی و راه های سیاه نام برده می شوند. در پروژه های صنعتی و فعالیتهای صنعتی مانند حفظ سازی پروژه های پتروشیمیو همچنین مخزن سازی و از این قبیل فعالیت ها مورد استفاده قرار گیرد های فولادی در دو نوع مختلف وارد بازار میشود ورقه های فولادی به شکل شیت و همچنین رولی تولید میشوند و ورق های فولادی وارد بازار میشوند و در سایز های مختلف تولید می‌شوند. بررسی ابعاد ورق شیت سیاه تولیدات ورقه‌های سیاه در ضخامت های مختلفی می باشد که ضخامت هایی که این ورقه ها بر اساس آنها تولید می شوند از یک نیم میلیمتری شروع می‌شود و به ۱۰۰ میلیمتری میشود همچننین که از مواردی که باید در ضخامت ورق شیروان توجه داشته باشیم این است که این ضخامت در واقع از ۱۰۰ سانتی متر شروع میشود و تا ۲۰۰ سانتیمتر را دارا میباشد ۱۲۰ سانتی متری به ۱۵۰ سانتی متری از انواع ضخامت های شیت ورقه های فلزی می باشداین ضخامت ها مخصوص ورقه‌های فلزی شیت می باشد و در صورتی که این ورق ها به صورت رول باشند ضخامت ها تغییر میکنند.

استفاده از ورق گالوانیزه دارای مزایای فراوانی است که عبارتند از:

برای انجام عملیات گالوانیزینگ، در مقایسه با سایر روش‌های معمول جلوگیری از خوردگی، نیاز به هزینه کمتری خواهد بود.

طول عمر ورق گالوانیزه در محیط‌های خورنده و مرطوب بالا بوده و تا ۳۵ سال می‌توانند دوام داشته باشند.

پوشش یا روکش ایجاد شده گالوانیزه به دلیل داشتن ساختار متالورژیکی مقاوم و خاص، دارای مقاومت مناسب در مقابل آسیب‌های مکانیکی، سایش‌ها و خوردگی و زنگ زدگی خواهد بود.

روکش فلز روی در ورق گالوانیزه به دلیل آنکه در فولاد پایه فلز نفوذ کرده و به عنوان کاتد عمل می‌کنند، خواهد توانست منافذ و خلل و فرج ریز موجود در روی سطح فولاد را پر کرده و در برابر آسیب‌های محیطی و خورندگی، محافظت کند.

از مزایای دیگر استفاده از ورق گالوانیزه آماده سازی آن در کمترین زمان است به شکلی که امکان آماده سازی سطح، رنگ کردن و یا بازرسی حتی در محل موجود است.

از نکات بسیار مهم که باید به آن توجه شود این است که عملیات جوشکاری این ورق نسبت به آهن یا فولاد معمولی دارای پیچیدگی و دشواری‌های بیشتری است.

گازها و بخارهای حاصل از عملیات جوشکاری سمی هستند و در طولانی مدت باعث بروز بیماری‌های ریوی حاد و قرار گرفتن برای مدت محدود در برابر این گازها باعث بروز سردرد سرگیچه و حالت تهوع می‌شود لذا توصیه می‌شود هنگام جوشکاری با این نوع ورق حتما از ماسک‌های استاندارد استفاده شود و مدت زمان جوش کاری برای هر نفر در روز با استفاده از تجهیزات استاندارد به مدت چهار ساعت است

دیدگاه‌ها ۰

*
*

Call Now Button